HYR-44
Omistaja: Kari Mesiranta, Kangasala
Uudella, 160 hv D 96B -moottorisella Titanilla, jonka tunnus oli HX-943 vedettiin aluksi puoliperävaunua n. miljoona kilometriä.
Neste-tuotteita myi tuohon aikaan tamperelainen OTRA, joten auton mainosmaalaukset ovat sen mukaiset. Perävaunun vedon jälkeen Volvoa käytettiin sora-autona 60-luvun puolivälin aikoihin, mm. Kuljun moottoritien rakennustyömaalla.
Kangasalan KTK rakennutti Suoramalle huoltoaseman, jonka sitten vuokrasi Kesoil Oy:lle. Myös tällä rakennustyömaalla, kuten KTK -ajossakin auto palveli. Vanhuuden lepoon auto ei vielä senkään jälkeen päässyt, vaan se muutettiin vielä säiliöautoksi.
Saman säiliön alla oli tällä välin käytetty useampiakin Bedford J 6:sia jakoautoina Tampereen seudulla. Titan varustettiin öljynjakeluun, jossa käytössä se oli aina vuoteen 1974 asti. Varastot, joista öljyä ja moottori-polttoaineita toimitettiin, olivat Tampereen Pyynikillä Pirkankadun- ja Nekalassa Viinikankadun Kesoil huoltamoiden yhteydessä. Niihin täydennystä toivat niinikään Mesirannan autot, mm. 18 000 litran säiliöpuoliperävunulla varustettu Volvo Titan L -495 TD 96 B 190 hv / 1964 rek n:ro HP –777.
Pälkäneläinen Onkkaalan VPK osti öljynjakelusta vapautuneen Titanin vesiautoksi, rekisteristä se poistettiin 11.05.2004. Tällöin Mesiranta osti entisen öljyautonsa takaisin n. 30 vuoden eron jälkeen ja se entisöitiin alkuperäiseen asuunsa. Auto sai museoajoneuvoksi rekisteröinnin yhteydessä tunnukset HYR-44, jotka siinä olivat olleet viimeiseksi öljyautokäytössä.