Kunniajäseniä
Veteraanikuorma-autoseura ry:n sääntöjen mukaan seuralla voi olla myös kunniajäseniä, jotka vuosikokous kutsuu hallituksen esityksestä. Ensimmäiseksi kunniajäsenekseen Seura kutsui vuonna 1996 kangasalalaisen Olavi Sallisen. Seuran kunniajäseniksi on kutsuttu niin ikään seuraavat jäsenet
2003 Into Nikander, Halikko
2005 Paavo Vainikka, Savitaipale
2008 Veikko Hoppula
2012 Raimo Stenvall, Tuusula
2012 Sture Palmgren, Pernaja
2017 Olli Blomberg, Kuopio
2017 Raimo Mesiranta, Kangasala
2017 Markku Koskinen, Pornainen
Seuran 30-vuotisjuhlissa vuonna 2017 nimitettiin seuran ensimmäinen kunniapuheenjohtaja ja hän on itseoikeutetusti Veikko Hoppula.
Olavi Sallinen
Seuran ensimmäisen kunniajäsenen esittely toimikoon esimerkkinä siitä, miten kuljetuskulttuuria on mahdollisuus tallentaa, kun sitä tekee koko sydämellään.
Kangasalalainen, vuonna 1932 Viipurissa syntynyt Olavi Sallinen teki mittavan päivätyön ammattimaisen kuorma-autoliikenteen parissa. Museoautojen harrastamisen hän aloitti jo 1950-luvulla. Ammattinsa johdosta Sallinen oli aina erityisen kiinnostunut vanhoista kuorma-autoista, niiden entistämisestä ja niihin liittyvän perinteen ja tarvikkeiden tallentamisesta. Hän oli yksi ensimmäisistä museokuorma-autoharrastajista maassamme, 1980-luvulla hän aloitti keskustelun museoviranomaisten kanssa ajoneuvon kulttuurihistoriallisesta merkittävyydestä. Sallisen harrastustoiminta kantoi yhteiskunnallistakin hedelmää, vuonna 1982 hän avasi ensimmäisen museonsa Kangasalan Vehoniemenharjulle.
Vuonna 1986 Lilja ja Olavi Sallinen perustivat museotoimintansa taustavoimaksi Vehoniemen Automuseosäätiön ja samoihin aikoihin säätiö avasi toisen museon Kangasalle nimellä Suomen Sotilas- ja erikoisajoneuvohistoriallinen museo. Säätiön perustamisen ja museotoiminnan laajentamisen teki mahdolliseksi Sallisen samanaikainen luopuminen pääosasta laajaa yritystoimintaansa. Vuonna 1991 Vehoniemen Automuseosäätiö muuttui julkisyhteisöjen ylläpitämäksi säätiöksi, kun A-Katsastus Oy (ent. Autorekisterikeskus), Kangasalan kunta, Puolustusministeriö ja Tiehallinto (ent. Tielaitos) tulivat mukaan säätiöön ja sopivat entistä laaja-alaisemman tieliikennemuseon perustamisesta. Tässä yhteydessä säätiön museoiden ryhmään tuli mukaan Tiemuseo. Vuodesta 1992 alkaen museo on tunnettu nimellä Mobilia ja säätiön nimi muutettiin Mobilia säätiöksi.
Sallisen entistämiä hyötyajoneuvoja kertyi vuosien varrella lukematon määrä. Omaan talliin sijoitetut liittyvät kaikki suvun kuljetushistoriaan; Useimmat ovat samoja tai ainakin samanlaisia, joilla Sallisen suvussa on ajettu ammattimaista liikennettä. Puoliperävaunullinen Chevrolet vm.1928 kuorma-auto on juuri sellainen, millä hänen isänsä Toivo Sallinen aloitti ammattimaisen liikenteen harjoittamisen Kivennavalla. R.E.O. Speedwagon vm. 1935 on myös omistajansa ylpeys ja rakkaus. Tarkalleen samanlaisella autolla Toivo Sallinen ajoi välirauhan aikana Rovaniemi – Petsamo -väliä tauotta. Ilmajäähdytteinen,1964 -mallinen Magirus-Deutz Pluto edustaa kalustoa, joista 1960 luvulla Sallisen kuljetusliike oli tunnettu.
Olavi Sallinen oli sikäli poikkeuksellinen ja joskus ehkä kiistanalainenkin museomies, että hän uskalsi vaatia museoesineiden esittelyä niitä käyttämällä. ”Autot on rakennettu ajamista varten”. Hän itse noudatti ohjettaan osallistumalla vanhoilla kuorma-autoilla moniin merkittäviin kotimaisiin ja myös useihin kansainvälisiin ajotapahtumiin. Milloin hän itse oli estynyt osallistumasta, hän luovutti autonsa ajoon jonkun ystävän kuljettamana.
Olavi Sallinen oli myös sekä Suomen Automobiili-Historiallisen Klubin että Tampereen Seudun Mobilistien kunniajäsen ja hänet on palkittu ajoneuvoperinteen tallennus-ansioistaan puolustusvoimien sotilasansiomitalilla 1987 sekä Suomen Leijonan ritarikunnan ritarimerkillä v. 1991.
Raimo Stenvall
Tuusulalainen liikenneneuvos Raimo Stenvall on toiminut Vetkun eräänä tukipilarina myös lähes Seuran perustamisvuosista alkaen. Hänen omat taltiointinsa ovat kasvaneet vuosien varrella myös niin isoksi kokoelmaksi, että Hyrylään perustettiin oma automuseo syksyllä 2005. Raimo on yhdessä Kirsti rouvansa kanssa vuosikausien ajan hoitanut ansiokkaasti Vetkun kerhotuotteiden myyntiä. Muiden keikkaosallistujien siirtyessä ruokailemaan tai tutustumaan johonkin mielenkiintoiseen kohteeseen nähdään yleensä miehen itsensä ikäinen Chevrolet 1937 kuorma-auto kerhotuotteista kiinnostuneen yleisön piirittämänä, lavan sivuilla myyntipuuhissa ahkeroimassa Kirsti ja Raimo.